The Flash säsong 8, avsnitt 19 recension: Negativ, del ett

“Det är så…vanligt.” Spoilers för The Flash säsong 8, avsnitt 19 följer.

Blixten fortsätter att träna Meena i att använda sina krafter så att Negative-Speed ​​Force inte äter upp henne levande.

Under tiden börjar Deon göra sitt slutspel genom att ta ut flera spelare längs vägen.

Här är allt som gick ner i Blixten säsong 8, avsnitt 19 “Negative, Part One”.

The Flash säsong 8, avsnitt 19 recension

Avslöjar

Efter allt som hände i förra avsnittet tränar Barry fortfarande Meena i hur hon använder sin hastighet och, ja, hon får en förståelig panik när hon inte kan kontrollera sina krafter. Så för att få henne att lugna sig avslöjar Barry sin sanna identitet för henne och, ja, det är första gången han gör det på länge där det faktiskt känns förtjänat. Allt som Meena går igenom är något som Barry själv gick igenom när han först blev en speedster så genom att helt enkelt visa henne vem han är, utan att gå in på detaljerna i hans kamp, ​​visar det Meena att även den till synes mest vanliga kan vara en hjälte. Det var vad hon behövde höra och det gjordes riktigt bra.

Ärligt talat, det faktum att Meena bara har varit med i de senaste avsnitten är en enorm besvikelse. Hon är verkligen fantastisk, liksom hennes förhållande till Eobard, så hon förtjänade definitivt fler framträdanden hittills. Förhoppningsvis stannar hon kvar under säsong 9, särskilt eftersom hennes kostym är en av de mest komiskt exakta kostymerna som showen någonsin har producerat, vilket är bra.

Sakta ner

Deon börjar avsnittet med en smäll och dödar Reverse-Flash i sin cell på Lian Yu. Det var definitivt en twist på vad alla förmodligen förväntade sig att hända på grund av cliffhanger i föregående avsnitt. Men även om twisten var ett bra spel på förväntningarna, kändes det fortfarande så snabbt och på grund av det fanns det verkligen inte den typ av inverkan som att se Reverse-Flash åldras 100 år på några ögonblick borde ha.

Men tydligen är den Deon vi har sett sedan han slog på Barry inte den normala Deon. Det är en negativ version av Still Force med Deon som ansikte. Dessutom finns det negativa versioner av Psych och Fuerza. Så, alla av dem som dyker upp i det här avsnittet är faktiskt negativa krafter med exakt samma ansikte som de normala krafterna – för det är inte alls förvirrande för publiken! Och egentligen, att använda onda versioner av krafterna som löst knyter sig tillbaka till Iris tidsillamående, det är bara så ointressant. Vi har sett dessa slagsmål förut och de var inte intressanta då. Det är de inte nu.

Ner med sjukdomen

Men efter flera avsnitt av att försvinna in i tiden, antar jag? Iris är tillbaka utan någon förklaring till varför hon drogs in i tidsströmmen eller varför hon är tillbaka. Hon är bara i framtiden nu då hon har materialiserats framför Bart och Nora. Och så, istället för att faktiskt försöka förklara ett sätt att fixa denna tidssjuka, ser hon bara visioner av 2022 och transporteras framför Barrys blixtar när han kämpar mot de negativa krafterna, och blir det “offer” som Deon pratade om i processen . Varför? Vem vet vid det här laget. Det är fruktansvärt hur det än snurras, men hey, det leder åtminstone till en skrämmande scen där Eobard tvingas slita av sig ansiktet för att avslöja den sanna Reverse-Flashen under.

Men i slutändan finns det alldeles för många sidoplaner för att ens spela någon roll vid det här laget. Cecile får nya krafter som är ännu en sak som är dåligt förklarad. Och så är det Caitlin och Chillblaine som fortfarande försöker återuppliva Frost. Det är också i det här avsnittet. Det händer för mycket för att kunna fokusera på någonting och det drar ner avsnittet mycket.

Blixten har några bra höjdpunkter i säsongens näst sista avsnitt, men för mycket tynger fortfarande showen.

Blixten Säsong 8 avslutas nästa onsdag, den 29 juni, med säsongsfinalen som sänds kl. 20:00 ET. på CW.

Vad tänkte du på Blixten säsong 8, avsnitt 19? Ser du fram emot finalen nästa vecka? Låt oss veta i kommentarerna nedan!